Fotboll på riktigt

tisdag, januari 24, 2006

Varför denna blogg?

Denna bloggen föddes en kall januarikväll efter en engelsk ligacupmatch. Drömde mig bort från matchen ett tag och frågade mig hur många matcher jag egentligen ser? Kan nästan se alla matcher som sänds på TV och man kollar kanske inte riktigt på alla men dom flesta iallafall.

Kommer man verkligen ihåg matchen man såg för 2 veckor sedan? Den där trista italienska matchen mellan två bonkegäng som TV4 nu envist sänder? Svar nej. Därför kom jag på tanken att börja skriva ner alla matcher jag ser. Då kommer en blogg in i bilden. Fungerar enkelt och andra människor kan läsa vad man skriver.

Så meningen med denna blogg är rent egoistisk. Sen kan det lätt försvinna en halvtimme eller två när man skriver vilket är skönt... Fast man skall ju hinna se på fotboll också!