Fotboll på riktigt

onsdag, januari 25, 2006

Om mig

Får väl ta lite info om mig - bloggaren också.

Jag är 23 år gammal och bor utanför Göteborg. Har sålänge jag kan minnas varit intresserad av fotboll. Tror att jag gick på min första match med pappa som 8-åring. Trots att jag bara vad 10 år 94 när det var VM så minns jag varje match ändå. Detta beror nog mest på att jag spelade in matcherna och såg dom om och om igen, mer än att jag såg dom "live". Redan då upptäckte jag att jag hellre föredrog Klas Ingesson, Håkan Mild och Stefan Schwarz framför lirare som Henrik Larsson, Martin Dahlin och Tomas Brolin.

Min syn på fotboll är väldigt engelsk skulle jag tro. Är man på planen skall man kämpa som en gris. Fotboll är en lagsport och man skall spela för laget, inte för en själv. Visst kan det vara underhållade med vackra klackar, snygga mål och lyckade finter men huvudsaken är att vinna och inget annat. Långbollar är det inget fel på, om dom är effektiva. Hellre det än att laget spelar ett kortpassningspel dom inte klarar av.

Laget i mitt hjärta är IFK Göteborg. Jag går på alla hemmamatcher och så många bortamatcher jag har möjlighet till. Fotboll skall ses på plats! Jag bryr mig egentligen inte om några andra lag. Har svårt att sympatisera med utländska lag, även om jag gärna ser att det går bra för Millwall. Det senaste året har jag även varit och kollat på det lokala laget, Lindome GIF några gånger. GIF spelade i Division 1 södra förra åren men åkte tyvärr ur.

Min absoluta favoritspelare alla kategorier var Håkan Mild. Jag är stolt över att jag kunde följa slutet av hans karriär och få se hans sista matcher. Numera är han sportchef i Blåvitt och det första året har han klarat gallant!

1 Comments:

  • Trevlig blogg. Fotboll är en lagsport, men utan spelare som Ronaldinho, Henry m.m så skulle det inte vara så mycket till sport. Det är trots allt de som drar publiken till matcherna.

    By Anonymous Anonym, at 11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home