Fotboll på riktigt

torsdag, januari 26, 2006

Gunnar Larsson ny ordförande?

Läste idag att Gunnar Larsson kunde tänka sig att komma tillbaka till Blåvitt. Hoppas verkligen inte detta. Nu finns det ett gyllene tillfälle att rensa i styrelsen istället för att sätta dit gamla rävar igen. Larsson har haft sin tid i Blåvitt, tid för nytt hungrigt folk!

Larsson var ordförande när klubben hade runt 80 miljoner på kontot som sedan blev 0. Visst, han var med och fick in pengarna men dom försvann igen. Dåliga spelarköp är en anledning men kan knappast vara hela sanningen. Jag vill veta vart pengarna tog vägen! Detta är mer kriminellt enligt mig än Ijehaffären med skattepengarna.

En annan detalj är att Larsson är med i valberedningen. Kan man verkligen bli ordförande då? Jag är inte insatt i hur föreningar sköts men jag tycker det låter märkligt.

Jag vill se Göran Johansson som ordförande i klubben, något jag dock tror aldrig kommer hända...