Fotboll på riktigt

torsdag, februari 23, 2006

TSF: David Curtolo

Jag har alltid fascinerats av talanger som helt plötsligt försvinner. Spelare som vid tidig ålder i media och av supportrar höjts till skyarna. Talanger som bara skulle spela i Italien, men som istället hamnade i division fyra. Vart hamnade dom? Hur gick det och vart spelar dom nu? Detta är något jag skall försöka komma fram till. Det skall sägas att jag skriver det mesta ifrån sånt jag kommer ihåg och uppgifter jag hittar på nätet. Alltså; allt kanske inte stämmer så jag reserverar mig för fel. Har du koll på någon talang så skriv en kommentar eller skicka ett mail!



Talanger som försvann: David Curtolo
David kom som 17-åring till Aston Villa och blev ett av våra första ungdomsproffs i England. David höjdes till skyarna. Tyvärr gick det inte riktigt som han tänkt sig. Har letat statistik och vad jag hittar så satt han med på bänken engång i Premier League. 2001, 20 år gammal, flyttade David tillbaka till Sverige och superettaklubben Västerås SK. Han spelade i Västerås sedan dess innan han lämnade klubben efter säsongen som var. Har inte hittat någon info om han har skrivit kontrakt med någon ny klubb... Blir att återkomma till Curtolo.




Källor:
Premiersoccerstats
Svenskafans

3 Comments:

  • Om jag förstår texten på Svenskafans rätt, så har han lagt av...

    http://www.svenskafans.com/fotboll/vsk/artikel.asp?id=105511

    Bra blogg!

    By Anonymous Anonym, at 11:13 fm  

  • Han provspelade med Malmabergs Ik Västerås division 7, men jag hoppas han går över i vårt lag.

    By Anonymous Anonym, at 12:54 fm  

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    By Anonymous Anonym, at 8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home