Fotboll på riktigt

fredag, februari 17, 2006

Min syn på fotboll...

Har länge tänkt skriva på hur jag anser att fotboll skall spelas. Har haft upplägget klart. Så läser jag sedan en rikigt riktigt bra "krönika" på Baraben.com om Ölme. Finns riktigt riktigt bra guldkorn i den. Ta detta tex:
"Jag kan inte identifiera mig med derbyfester, tifon, 4-3-3 och målkalas. Jag vill ha duggregn, 5000 på läktarna, och 1-0 mot ÖSK."

Precis så känner jag också. Fotboll är som bäst i sketet väder med uselt spel där Blåvitt knör in en hörna i 87 minuten. Då njuter jag! När personer i min ålder snackar om att dra till Alperna en hel säsong eller tågluffa i Asien så vill jag hellre åka till England en säsong och se fotboll. Inte på Old Trafford eller Anfield Road utan på riktiga sketställen i sunkiga industristäder och kolla på lag som jag inte ens kan uttala. Vill du åka med?

Texten kan läsas i sin helhet på Baraben.com eller klicka här.


Se på boll i Shrewsbury?