Fotboll på riktigt

onsdag, februari 15, 2006

Veckans Nyheter!

Nu är det nästan ett dygn sedan jag fick reda på att jag och mina "mates" fått biljetter till fotbollsvm. Man har väl hunnit smälta det lite och glädjeyttringarna är inte lika extrema. Skall bli riktigt riktigt kul. Men inget mer om det nu, utan en liten genomgång av veckan jag varit borta. Inte om hur lite jag åkt skidor utan om någon mer intressant: Fotboll.

Egypten vann Afrikanska mästerskapen
Satt på den skabbigaste pizzerian jag varit på och såg finalen. Kom precis till slutet av första förlängningskvarten. Fick ingen bild av matchen. Straffar är alltid roligt när inte bryr sig om hur det slutar. Enda nämnvärda var att superstjärnorna alltid bränner straffar, denna gången Drogba. Blir det straffar för Sverige i VM är det kanske bäst att skicka fram Lucic, Östlund och Linderoth?


Teddy sätter en i VM!

Zlatan är tillbaka
Såg Inter-Juventus på O´learys i Åre. Kanske den trevligaste sportbaren jag varit på. Liten och mysig. Matchen var riktigt bra. Lika dålig som italiensk fotboll kan vara, lika bra kan den också vara... Zlatan gjorde ett mycket bra mål och överglänste Adriano. Del Piero visade vem som är kungen i Turin och Recoba var värd att sätta sin frispark. Serie A är avgjort!


Bruce del Piero?

IFK spöade Djurgården
Såg inte matchen, har knappt läst någonting om den. Har bara läst Aftonbladet och Expressen i en vecka och där har knappt Royal Leauge nämnts. Skandal! Enligt det jag uppfattat så var Blåvitt mycket bra, speciellt Marcus Berg. Som jag skrev tidigare på bloggen, Marcus Berg är en man för VM!


Berg till VM!

Supporterfonden har öppnat!
Är väl knappast någon som lyckats undgå den informationen. Mycket bra upplagt, borde kunna få några miljoner till klubben.


Pengar till Blåvitt!

Innan jag avslutar så vill jag nämna att det är Royal League imorgon. Alla ni OS-fantaster kan ha missat det. Blåvitt lirar mot Lyn och förutsättningarna att gå vidare kan man läsa om på Baraben.com

... och till sist till den stora frågan; Kan Pontus Wernbloom klämma två öisare mellan knävecken?

1 Comments:

  • hmm - ja, jag fick inga biljetter... iaf inte ännu men det finns ju en del chanser kvar om man har turen att vinna en tävling, se tex www.philips.se/winthepools där man kan vinna biljetter till Sverige-England (vilken dröm...)

    By Anonymous Anonym, at 10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home