Fotboll på riktigt

söndag, mars 25, 2007

Brasilien - Chile

Notiser och iaktagelser ifrån matchen:

* Chile hade mycket folk på plats, kul! Det bor mycket Chilenare i Sverige och inte minst Göteborg. Dom höll igång förvånansvärt bra hela matchen, trots underläge.

* Brasilien gick på halvfart. Jag grämer mig mest över att Ronaldo inte var med. En av mina stora idoler under min uppväxt. Han var sjukt bra när han var som bäst.

* Tidningar skriver om "huliganer" som springer in på planen. Det var snorungar som ville vara kungar i skolan.

* Ronaldinho är inte i form. Verkade inte som att han var riktigt bekväm med bollen. Kaká och Robinho däremot ville mycket hela tiden.

* Hela matchen var lite halvseg. Jag uppskattar inte riktigt sådan fotboll, men dom yngre personerna jag hade med tyckte det var jättekul. Var liksom det som var meningen. Jag uppskattar Örebro-Blåvitt en regning höstkväll och dom vill hellre se Ronaldinho. Så kan det vara.