Fotboll på riktigt

måndag, januari 30, 2006

Futsal?

Mitt äldsta syskonbarn på 11 år spelade inomhusfotbollstunering idag och jag var där och kollade på en match. Intressant att se hur långt dom kommit med fotbollen. Var väl hyfsat. Killarna verkar inte vara bollrädda längre och vågar gå in i tacklingarna. Dom duktiga som vet att dom är duktiga är väldigt bollkära och dribblar alldeles för mycket, samtidigt som dom som är osäkra knappt vågar röra bollen.

Matchen jag såg slutade 0-0 och det var inga direkta chanser. Imorgon (idag förresten när jag kollar klockan...) så skall jag spela inomhusfotboll i korpen. Får väl se hur det går. Jag var målvakt förra gången och det gick hyfsat bra. Tror att jag ställer mig imål igen. Orka springa...

Match för laget på Xperteleven imorgon också. Skyttekungen skadad... Tveksamt om jag vinner.