Fotboll på riktigt

måndag, januari 30, 2006

Maila Lagerbäck?

Nu när det snart är VM och landslaget skall spela så blir man lite klyven.

Jag ogillar dom flesta spelarna i landslaget. Har dom kopplingar till Stockholm eller Malmö så kan man bara inte tycka om dom. Men vad gör det egentligen? Jag måste nog sluta tänka så. Sverige skall spela med bästa laget. Inte med dom spelarna jag tycker. Då hade man fått skicka ner Blåvitt till Tyskland i sommar. Fast det kanske hade varit något? Får maila Lagerbäck...

Ang spelare jag ogillar så har Alexander Östlund bytt klubb. Från Feyenoord till Southampton som älskar köpa talanglösa svenskar. Nej nu var jag negativ igen. Hade faktiskt varit bra om skägg-Bert hade utveckats i England så vi har en vettig högerback i VM. Fast vi har ju Mikael Nilsson... Suck, vi är körda...


Slipper fjortiströjan

Det är värre i anfallet. En krönikor skriver i dagens Expressen (vägrar länka till sådan skit) att det är kris. Zlatan petad en match och Henke gjorde inte mål. Snacka om kris... Får man skriva vilken skit som helst i tidningar idag? Bara man kallas sig krönikör så går det tydligen bra.

Frågan är vilka spelare vi har bakom Zlatan och Henke? Rosenberg verkar ju peta in några stackars mål i Holland. Elmander är tydligen het i Danmark och Allbäck har jag inte läst om på månader. Selakovic var osynlig i den underbara januarituneringen, vem finns kvar då? Marcus Berg såklart! Får maila Lagerbäck...


Lagerback@landslaget.se ?